reede, 7. märts 2008

Kes lahkub uppuvalt laevalt?


Selle nädala Maalehes tuletab Reformierakonna aseesimees Meelis Atonen taaskord valijatele meelde, et ta pole poliitik. Paraku on ta seda viimasel ajal juba nii palju kordi meedias hõisanud ja mulle on jäänud mulje, et ta isegi väljaöeldut ei usu ning loodab, et kui seda võimalikult palju korrata, siis hakkab ehk isegi uskuma. Täpselt sama enesele selgekstegemise tehnoloogiat kasutab ka ju sama erakonna peaminister. Andrus Ansipi viimased pressiteated ja väljaütlemised on valdavalt üksteist kordavad suured rõõmuhõisked, et meie riigis kõik korras, siin kõigil hea elada, muresid ja kitsaskohti pole, kohe oleme rikkaimad ja ilusaimad!

Tõsiselt koomiline on lugeda, kus erakonna aseesimees, Eesti Posti Nõukogu esimees, endine minister, endine riigikogulane, endine linnapea jne jne teatab, et ta pole enam poliitik. Nii palju kui mina olen aru saanud, siis erakond ikkagi poliitiline organisatsioon. Ma igaks juhuks kontrollisin reformikate kodulehelt nende põhikirja, et viimaks nad erakonna eesmärke ja põhimõtteid muutnud. Ei, seal seisab endiselt - "Erakond on Eesti kodanike vabatahtlik POLIITILINE ÜHENDUS Eesti ühiskonna sihipäraseks edasiarendamiseks vabaduse, humanismi, harituse, vaimsuse, demokraatia ja majandusliku jõukuse suunas."

Siinkohal soovitan reformikatel tõsiselt kaaluda, kas nad ikka tahavad, et nende poliitilist ühendust juhiks mittepoliitik!?

Samas saan ma aga Atonenist inimlikult aru. On ka viimane aeg ennast uppuvalt laevalt päästa ja erabusinessi pageda. Ma pole Atoneni kunagi rumalaks poliitikuks pidanud ja hindan tema teguviisi ka nüüd.

Tahaks loota, et Atonen on oma otsuste suhtes meelekindel ja ei teki olukorda, kus poole aasta pärast hüüab ta valjul häälel ja igal võimalikul juhul, et ta nüüd uuesti poliitik ja siis jälle mitte ja siis uuesti jne jne.

Meelekindlust!

Kommentaare ei ole: