neljapäev, 13. märts 2008

Linde süüdistab Palot


Kolmapäeval, 12. märtsil, Riigikogu infotunnis toimus huvitav arutelu plaanitava ETV 2 programmi teemadel. Taaskord on pihtide vahel minister Palo, kes on kujunemas üheks minu blogi-lemmikuks.

Arutelu lõpus viskub Väino Linde oma erakonnakaaslase minister Laine Jänese kaitsele ja süüdistab Palot tegematajätmises. Tuletan siinkohal meelde, et Linde on Reformierakonna liige, kes ligi pea aasta Palo (Sotsiaaldemokraat) koalitsioonipartner olnud.

Arutelu Riigikogu infotunnis (12.03.2008):
Marika Tuus:
Aitäh! Austatud minister! Siin tuli juttu TV 2-st. Te ütlesite, et te nõustute sellega, et see tuleks järgmisest aastast. Mul on meeles, et siin eelmisel kevadel te nagu väga toetasite, et ta tuleks siiski sellest aastast ja olite selles ka kindel. Kas siin taga on poliitilised käärid? Ja pealegi, et kui vaadata, millisena see TV 2 hakkab olema, millised saated sealt tulema, siis ütleme, et seal tegevuskavast on näha, et seal ei ole niivõrd esikohal mitte just saated mitte-eestikeelsele elanikkonnale, vaid seal on esikohal just nihuke kategooria, nagu noortesaated. Aitäh!

Rahvastikuminister Urve Palo:
Aitäh! Ma toetasin eelmine aasta ja toetan ka täna, et tõepoolest Eesti Televisioon 2-e tuleb avada nii kiiresti kui võimalik. Mul on isiklikult väga kahju, et selleks aastaks ei olnud võimalik rahalisi vahendeid Kultuuriministeeriumis leida. See on ministri, kes selle valdkonna eest vastutab, oma otsus, kuidas ta täpselt kuhu rahalisi vahendeid eraldab. Seetõttu on tänaseks, kui ma olen rääkinud nii kultuuriministriga kui ka ringhäälingujuhiga, olen aru saanud, et järgmiseks aastaks ikkagi konkreetsed rahalised vahendid ka planeeritakse. Ka selleks aastaks planeeriti ja selle tõttu ka eeltööd tehakse, aga mitte sellises mahus, et veel avada. Mis puudutab nüüd programmi ennast, siis mina leian, et see, mis on ringhäälingu poolt esitatud tänane kava, et venekeelsed saated oleksid n-ö sel prime time`l või kõige rohkem vaadataval ajal kaks-kolm tundi õhtul ja sisaldaksid endas diskussioonisaateid, kohalikke uudeiseid, miks mitte ka sotsiaalset tele-show'd nagu Õnne 13, kus on võimalik näha inimesi enda ümber ja oma naabreid. Ma leian, et see on täiesti piisav, et alustada ja ka jätkata. Ja muul ajal oleksid Eesti Televisioonis eestikeelsed saated subtiitritega, venekeelsete subtiitritega. Kindlasti ei ole meil võimalik konkureerida Vene telekanalitega mängufilmide ja muude show`de edastamisel. Nii et ma arvan, et sellega ei pea ka tegelema. Aitäh!

.....
Aitäh! Tahtsin küsida proua ministrilt seda, et kas see ei ole mitte oma tegemata töö viskamine hea kolleegi – kultuuriministri – kapsaaeda, kui te niimoodi väidate, et ainult see ETV 2 programm oleks olnud see õnne tipp, mis tooks sellise integratsiooniõnne meie riiki? Aitäh!

Rahvastikuminister Urve Palo:
See oli teie vägivaldne tõlgendus õnne tipust. Kui siin oli küsimus ETV 2-st, siis minu vastus oli, et see on Kultuuriministeeriumi valdkond. Rahad tulevad Kultuuriministeeriumist ja loomulikult on ministril õigus otsustada, kuidas ta oma rahasid kasutab. Aitäh!

Kommentaare ei ole: